Polityka informacyjna istotnym elementem marketingu

W jaki sposób komunikujesz sie ze swoimi Klientami? Jakie treści im przekazujesz? Czy posiadasz jakakolwiek politykę informacyjną? Jakie sa słabe i mocne strony Twojej komunikacji z otoczeniem?

Świat zmienia się bardzo dynamicznie - trudno za nim nadążyć. Zmienia sie takze nasz sposób komunikowania sie ze światem bo Klienci dziś zupełnie inaczej weryfikują oferty niz robili to 5 czy 10 lat temu. Oczywiście każdy segment biznesu ma swoje specyficzne uwarunkowania i co innego jest ważne dla piekarza a co innego dla dostawcy usług edukacyjnych lub wlasciela sklepu wielobranzowego. Trudno jednak zaprzeczyć korzyściom płynacym z:

  • posiadania własnej domeny i strony lub wizytówki internetowej
  • posiadania estetycznych wizytówek, ulotek i broszur w formie wydrukowanej i elektronicznej
  • prowadzeniu regularnej kampanii informacyjnej dotyczacej własnej działalności za pośrednictwem bloga lub mediów społecznościowych
  • możliwości otrzymywania informacji zwrotnej od swoich Klientów - uwag, aby poprawic swoje produkty i usługi oraz pochwał i referencji, aby sie nimi pochwalić
  • poszerzania swojej strefy wpływu dzięki przygotowaniu informacji w formie dostosowanej do wyświetlania na urzadzeniach mobilnych

"Zostać zauważonym" to jedno z ważniejszych wyzwań naszych czasów. O wielu dobrych produktach i usługach nigdy sie dowiedzieliśmy, bo ich twórcy/dostawcy źle zarządzali informacją. A to dopiero pierwszy krok, bo potem trzeba sie jeszcze przebić przez cały ten chaos informacyjny i dotrzeć z nią do odpowiedniej grupy docelowej...

pomagam w PR

  strony internetowe

Jeżeli przeczytałeś stronę "o mnie" to wiesz, że nie jestem informatykiem. Strony internetowe tworzyłem od dawna, przede wszystkim w ramach hobby. Nie jestem w stanie podjąć się wykonania skomplikowanych czy bardzo zaawansowanych informatycznie projektów. W wielu przypadkach wystarcza jednak prosta, estetyczna strona w html5, dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych lub wizytówka+blog oparty na CMS.

Głównym atutem współpracy ze mną w tym zakresie jest to, że po zapoznaiu sie z Twoim biznesem mogę zaproponować strukturę strony i zredagować wszystkie teksty. Zauważyłem, że Klientom najtrudniej jest wypełnić strone treścią, dlatego w tym obszarze przychodzę z pomocą. Treści traktuję jako propozycje, które wymagają rewizji Klienta. W ten sposób to Klient nadaje ostateczny kształt i treść swojej stronie.
wybrane realiacje

  social media

Media społecznoścowe odgrywają nie tylko ważną rolę w naszym życiu prywatnym, ale mają coraz wieksze znaczenie w biznesie. Nie każdy rodzaj działalności wymaga aktywności w social mediach, ale żadnemu uczciwemu biznesowi mądrze dobrane i prowadzone profile nie zaszkodzą. Działalność w tym obszarze to jednak znacznie wieksze wyzwanie niż prowadzenie strony internetowej. Wymaga opracowania odpowiedniej strategii i zaplanowania regularnych aktualizacji wartościową treścią lub organizacji promocji utrzymujacych zainteresowanie potencjalnych Klientów naszym profilem. To raczej maraton niż sprint - trzeba sie nastawić na dłuższą współpracę. W wielu przypadkach dobrze jest powiazać to z prowadzeniem firmowego bloga lub publikacją internetowych newsleterów. Nie chcę przeceniać wagi tego typu usług - wszystko zależy od Twojej wizji Twojego biznesu. Jeśli chcesz - mogę pomóc Ci wystartować lub na stałe prowadzić Twoje profile.

  publikacje

Strony internetowe, blogi etc. wymagają regularnego zasilania 'contentem'. Powinna to być treść dobrej jakości i w dobrze dobranej formie. Jeszcze wyższe wymagania dotyczą materiałów drukowanych - firmowych ulotek, broszur, katalogów... Przygotowanie publikacji to uzupełnienie mojej oferty w obszarze marketingu. Czasem jest to moje zadanie od poczatku do końca (od pomysłu do publikacji) a czasem zredagowanie, sformatowanie i poskładanie materiałów dostarczonych przez Klienta. Zdarza sie także, że weryfikuję/recenzuję istniejące materiały, a następnie je poprawiam. Wszystko zależnie od zgłaszanych potrzeb przez Klientów.

Pomagam również przygotować prezentacje i wystapienia publiczne. Doradzam merytorycznie oraz wykonuję zadania typowo techniczne - tworzenie szablonów slajdów, przygotowanie samej prezentacji i materiałów wsadowych. Jestem osobą kreatywną o wysokich kompetencjach komputerowych.